La Vida És Una Actitut

La Vida És Una Actitut

dimecres, 17 de juny del 2015

V Gran Fondo Stelvio By Santini

Després de força temps torno a publicar , per diferents raons havia perdut la motivació de continuar escrivint al bloc , Peró cal dir que la meva activitat ciclista no ha parat des de la volta Aragò BTT , ja que  vaig participar a Terra De Remences  , alguna cursa social  i unes quantes pedalades BTT , però avui parlaré de la realització d'un somni que tenia des de ben petit , quan desde la televisió veia en Marco Pantani o en Miguel Indurain entre d'altres  pujar ports mitícs del Giro D' Itàlia com per exemple el Mortirolo

Així doncs, el  passat 7 de Juny vaig participar a la cinquena edició de la Gran Fondo Stelvio que es celebrava a la població italiana de Bormio  (Alps Italians)

Juntament amb 5 companys del club ciclista Muntbikes vam fer un llarg viatge de més de 12h amb cotxe que separaven Arenys de Munt amb Bormio , el viatge cal dir va ser força dur ja que ens separen uns 1300kms , però l'ocasió valia fer un esforç

Vam ser previsors i vam marxar Divendres , així el Dissabte podríem anar a fer una petita volta de reconeixement de la zona i teníem un dia de recuperació del viatge

Així que Dissabte al matí vam inspeccionar els primers 10kms del Stelvio , i vam quedar realment impresionats , senzillament és  Brutal !!

Foto Panoràmica desde el Km10 del Stelvio 

Passant per una de les galeries de L'Stelvio

Diumenge a les 7:30 del matí es donava el tret de sortida de la gran fondo , on gairebé uns 3000 ciclistes arribats diferents indrets del món ens disposàvem a afrontar una marxa de 150kms i +4200 dpa 


Els primers 40kms en la gran majoria van ser de baixada amb alguna pujadeta curta fins arribar al primer port del dia el Teglio  (7kms al 6%) un  portet Preciós que per desgràcia no vam poder disfrutar del tot ja que per culpa dels taps vam tindre que posar el peu a terra .

Després de coronar , descens súper ràpid i a buscar el mitíc Mortirolo !! 
El Mortirolo , És impresionant !! durissim però a la vegada preciòs , 11kms al 10.6% que no et dona treva i amb dos sectors emporlanats que et posen gairebé al límit on no saps com fer-to per continuar pedalant
Mortirolo Up

Després de poc més d'una hora per fi coronem el Mortirolo , amb L'Arnau i en Pitillo ens em fet un tip d'avançar a gent , ens aturem al avituallament i ens disposem a fer un descens molt tècnic ja que hi han molts de revolts i es baixa a gran velocitat


Després de 11kms de descens , comencem a rodar per un terreny força trenca-cames fins arribar novament a Bormio on ens esperava el temut  Passo Stelvio

Durant el transcurs del tram Tirano - Bormio d'uns 21kms començo a tenir rampes als quàdriceps , per sort al cap d'una estona desapareixen , però no tenia molt bones sensacions així que quan anàvem a iniciar la pujada al Stelvio els hi vaig dir als companys que pujaria al meu ritme i que ens veuríem a la línia de meta , que estava situada al cim del Stelvio (2758 mts d'altitud) on gairebé podies tocar el cel amb les puntes dels dits
Apunt D'iniciar la pujada al Stelvio
L'empresa no era senzilla , teníem que escalar +1500 metres de desnivell amb només 21kms ja que Bormio es troba a uns 1230mts d'altitut .

La pujada del Stelvio va ser una autèntica tortura , 21kms al 7% , amb els seus 40 revolts (Tornanti) on no hi han descansillos , realment és una pujada assesina , una pujada al Infern ??

Vaig patir força , els kms costaven que passessin , m'entrès anava veient gent sentada al voral de la carretera o pujant a peu ,  realment vaig tenir que fer un exercici de fe així que em vaig mentalitzar per agafar un ritmet d'anar fent durant  , tota la pujada .

Els últims 5kms són durissims on la carretera és més recte però amb numeroses rampes que superen el 10% , la carretera no acaba mai , semblava la carretera de la serp de Bola de Drac on en Son Goku és passava una pila d'episodis per arribar a casa d'en Kaito


Últim Quilometre !!  Gaaasss
Durant l'últim km vaig tenir una gran barreja de sensacions / sentiments , on em vaig en recordar de molta gent que esta al meu costat i d'altres que per desgràcia ja no hi són , va per ells !!!

Patint fins  l'última pedalada
 Estava patint com un gos però alhora estava disfrutant com un nen de l'experiència i per haver aconseguit completar el repte de ser FINISHER , l'any que bé m'agraderia tornar-hi , crec que ha començat un petit idili amb terres Italianes , vaig quedar prendat .




En total vaig tardar 6h 55' en completar el recorregut de la que per a mi ha sigut la prova d'un dia més dura que he fet desde que vaig amb bici ,  ara a recuperar i a per més !!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada